העתיד הדיגיטלי 2025: איך הבינה המלאכותית, יוטיוב וההוצאה על פרסום שינו את כללי המשחק!
הדו"ח השנתי Digital 2025
בינה מלאכותית מאיצה את קצב ההתפתחות, יוטיוב מובילה את טבלאות המשתמשים, ההוצאה על פרסום ברשתות החברתיות נוסקת ועוד.
דו"ח חדש מצביע על כך שמספר משתמשי האינטרנט ברחבי העולם עבר את רף ה-5.5 מיליארד, עם 136 מיליון משתמשים חדשים שהצטרפו ב-12 החודשים האחרונים.
Meltwater, ספקית עולמית מובילה בתחום המדיה, המודיעין החברתי והצרכני, ו-We Are Social, סוכנות קריאייטיב המתמחה במדיה חברתית, פרסמו את Digital 2025, הדו"ח השנתי שלהם על מגמות במדיה חברתית ודיגיטליות ברחבי העולם.
הדו"ח מצביע על כך שהבינה המלאכותית (AI) צוברת תאוצה, השפעת הרשתות החברתיות על גילוי מותגים הולכת ומתרקמת, וההוצאה על פרסום במדיה הדיגיטלית, החברתית והמשפיענים עולה באופן משמעותי.
גילוי מותגים ברשתות החברתיות
לפי הדו"ח, מספר המשתמשים הגלובליים ברשתות החברתיות עומד כיום על 5.24 מיליארד, עלייה של 4.1% במהלך 12 החודשים האחרונים. המשתמש האינטרנטי הממוצע מבלה כ-2 שעות ו-21 דקות ביום בשימוש ברשתות החברתיות.
לשווקים, חדשות טובות – חצי מהמשתמשים הבוגרים ברשתות החברתיות מבקרים כיום את הפלטפורמות כדי ללמוד על מותגים. נתון זה עלה באופן עקבי בשנה האחרונה. אינסטגרם מובילה בטבלאות המחקר, כאשר 62.3% מהמשתמשים הבוגרים שלה מחפשים מותגים בפלטפורמה. פייסבוק ממוקמת במקום השני (52.5%), וטיקטוק במקום השלישי (51.5%). הדו"ח מצביע על כך ש-22% מהמשתמשים הפעילים ברשתות החברתיות עוקבים אחרי משפיענים או מומחים אחרים בפלטפורמות החברתיות. נתון זה קופץ ל-30.8% בקרב נשים בגיל 16-24.
הקרב על מקום ראשון ברשתות החברתיות
יוטיוב הייתה הפלטפורמה החברתית “הכי בשימוש” בתחילת 2025, עם בסיס משתמשים פעילים הגדול ב-16% מזה של ווטסאפ, שנמצאת במקום השני. פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק משלימות את חמשת המקומות הראשונים. כשמדובר בפלטפורמה החברתית “המועדפת” בעולם, אינסטגרם מובילה בטבלאות עם 16.6% מהמשתמשים מתחייבים להעדיף אותה. ווטסאפ במקום השני עם 16%, ופייסבוק במקום השלישי עם 13.1%.
חדשות טובות גם עבור טיקטוק, שמספר שעות השימוש שלה באפליקציות לאנדרואיד עמד על כמעט 35 שעות בנובמבר 2024. הזמן החודשי הממוצע שמשתמשי טיקטוק מבלים באפליקציה עלה ביותר משעתיים בין אוגוסט לנובמבר. 6.6 מיליארד טיק טוקים עם ההאשטאג “#FYP” גרפו 24 טריליון צפיות נוספות ב-2024 בלבד.
כשמדובר בפלטפורמות שוברות דרך, Threadה פנתה ל-320 מיליון משתמשים פעילים חודשיים, מתוכם יותר מ-100 מיליון פעילים כל יום, והיא הובילה את טבלאות הצמיחה של המשתמשים הפעילים בסוף 2024. Bluesky משכה יותר מ-30 מיליון משתמשים רשומים, אך דיווחה כי עדיין היו לה פחות מ-25 מיליון משתמשים פעילים בחודש בסוף נובמבר 2024.
ההוצאה על פרסום דיגיטלי וחברתי עולה – שוב
החשיבות הגוברת של הדיגיטל בזירת הפרסום ניכרת בנתוני ההוצאה. מפרסמים הוציאו 1.1 טריליון דולר על פרסום ב-2024, עלייה של 7.3% לעומת 2023. הערוצים הדיגיטליים אחראים כיום ל-72.7% מהשקעות הפרסום בעולם, כאשר ההוצאה ברשתות החברתיות עלתה ב-15% בשנה האחרונה והגיעה ל-243 מיליארד דולר.
נתונים נוספים מצביעים על כך שהשקעת המפרסמים בשיווק באמצעות משפיענים עלתה ב-14% בשנה האחרונה, וההוצאה השנתית בשיווק כזה עומדת כיום על 35 מיליארד דולר.
ChatGPT מציג הישגים
הדו"ח מצביע על העלייה בהשימוש ב-AI. ChatGPT מוביל את דירוג היישומים עם יותר מרבע מיליארד משתמשים פעילים בחודש בין ספטמבר לנובמבר 2024, והוא היה אחד מהיישומים המורדים ביותר בתקופה זו, כשמקום שמיני בדירוג הגלובלי של כל הקטגוריות.
הדו"ח Digital 2025 הוא דו"ח של יותר מ-630 עמודים המכסה נתונים מכלל האקו-סיסטם האינטרנטי, כולל רשתות חברתיות, מכשירים חכמים, משחקים ועד מסחר חברתי.
מספר נקודות מפתח נוספות מהדו"ח:
- קהלי המשתמשים ברשתות החברתיות בעולם משתמשים בממוצע ב-6.83 פלטפורמות חודשיות.
- יותר מ-1 מתוך 3 משתמשים פעילים ברשתות החברתיות מדווחים על כך שהם משתמשים בפלטפורמות חברתיות לפעילויות הקשורות לעבודה.
- 23.6% מהמשתמשים הבוגרים ברשתות החברתיות מציינים כי אחת הסיבות העיקריות לביקורם בפלטפורמות היא למצוא תוכן הקשור לספורט.
- היקף הפרסום הגלובלי בלינקדאין עלה ב-17% בשנה האחרונה.
- פינטֶרסט דיווחה על עלייה של יותר מ-10% בהיקף ההגעה לפרסומות ב-2024.
בנוגע לאקו-סיסטם הדיגיטלי הרחב יותר:
- מספר משתמשי האינטרנט הגלובליים עבר את רף ה-5.5 מיליארד, עם 136 מיליון משתמשים חדשים שהצטרפו ב-12 החודשים האחרונים.
- 56% מהמבוגרים באינטרנט בכלכלה הגלובלית קונים באינטרנט בכל שבוע, מה שמעיד על שוק קניות אונליין של כ-1.7 מיליארד אנשים בכל תקופה של שבעה ימים.
- אנשים מעל גיל 50 אינם מקבלים תשומת לב מספקת מהמפרסמים בעולם, ובחלק מהכלכלות הגדולות בעולם הם מהווים יותר מחצי מההוצאות הצרכניות.
- יותר מ-1 מתוך 5 מבוגרים באינטרנט (22.1%) מאזינים לפודקאסט לפחות פעם בשבוע.
- מספר המבוגרים המחוברים שמתבטאים בדאגה בנוגע לפרטיותם ברשת יורד. פחות מ-3 מתוך 10 משתמשי אינטרנט בוגרים מציינים שהם מודאגים מהשימוש של חברות בנתונים האישיים שלהם באינטרנט, ירידה של 7.1% בהשוואה ל-2023.
“עם הוצאות פרסום דיגיטליות שמגיעות ליותר מ-790 מיליארד דולר ב-2024 ועם עלייה של יותר מ-15% בפרסום ברשתות החברתיות בתוכן, ברור שהעסקים משקיעים יותר מתמיד כדי לתפוס את תשומת הלב של הצרכנים. עם ההשקעות הגדלות הללו, יש גם צורך גובר להוכיח את ה-ROI ולהראות תוצאות על בסיס קמפיינים שיווקיים. עם ההתנהגות המשתנה של המשתמשים בפלטפורמות החברתיות, הצוותים זקוקים לנתונים כדי לקבל החלטות מושכלות לגבי אילו פלטפורמות עדיפות וליצור אסטרטגיות מתאימות" אמרה אלכסנדרה ברתנז, ראש אסטרטגיה ב-Meltwater.
טובי סאותגייט, מנכ"ל We Are Social, אמר: "החברה החברתית היא המקום שבו מותגים יכולים להצליח או להיכשל – היא מרכזית לגילוי מותגים, מעורבות הצרכנים ומסחר. יחד עם זאת, הבינה המלאכותית משנה את הדרך בה אנחנו מחפשים, יוצרים ומתקשרים, בעוד שמשפיענים ממשיכים לעצב מגמות תוכן והתנהגויות צרכניות. ההזדמנויות למשווקים להניע מעורבות משמעותית לא היו רחבות יותר, אך המורכבות של הדיגיטל והמדיה החברתית – כפי שנראה בדו"ח שלנו, שהיקפו מעל 630 עמודים – מביאה לכך שאין דרך אחת להצלחה. כדי ליצור עבודה אפקטיבית, מותגים צריכים להבין את הניואנסים התרבותיים של העולם המקוון וליצור רעיונות ששווים שיחה. אלו שיעשו זאת, ייצרו השפעה."
לקריאת הדו"ח המלא עכשיו: www.meltwater.com/en/global-digital-trends
אודות Meltwater
Meltwater מאפשרת לחברות פתרונות המשלבים מדיה, מודיעין חברתי וצרכני. על ידי ניתוח כ-1 מיליארד פריטים של תוכן יומי, ומתן תובנות קריטיות, Meltwater מספקת יתרון תחרותי להנעת תוצאות. עם 27,000 לקוחות גלובליים, 50 משרדים בשישה יבשות ו-2,300 עובדים, Meltwater היא שותפה תעשייתית למותגים גלובליים שעושים השפעה. למידע נוסף, בקרו ב-www.meltwater.com.
אודות We Are Social
We Are Social היא סוכנות קריאייטיב עולמית שמובילה את תחום המדיה החברתית ושיווק משפיענים. עם 1,200 עובדים בארבע יבשות.
עובדים עם המותגים הגדולים ביותר בעולם, כולל אדידס, סמסונג, גוגל ואמזון, כדי להגיע לאנשים הנכונים בצורה אסטרטגית, רלוונטית ויעילה. We Are Social היא חלק מ-Plus Company. למידע נוסף, בקרו ב-www.wearesocial.com.
*הנתונים על "הפלטפורמות המועדפות" לא כוללים את יוטיוב.